CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

28 June 2011

Jodoh..

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt..



Buat jejaka2 atau gadis2 yang masih tercari2 siapakah jodoh anda..

Pernahkah anda merenung kembali insan2 yang pernah hadir dalam hidup anda,

dari dulu hingga kini?

Pernahkah anda teringin memilih salah seorang diantara mereka sebagai teman hidup?


Mungkin ada diantara mereka yang berjaya mencuri hati anda, malangnya anda terlambat kerana hati mereka telahpun dicuri orang lain..

Mungkin ada diantara mereka yang anda sukai, tetapi mereka menganggap anda tidak lebih dari teman baik sendiri..

Mungkin ada diantara mereka yang anda berkenan, sayangnya dunia dan kehidupan antara anda dan mereka jauh berbeza..

Mungkin ada diantara mereka yang anda minati, namun mereka masih mengejar impian hidup dan belum lagi memikirkan tentang soal kahwin..

Mungkin ada diantara mereka yang anda sayangi, tetapi anda merasakan mereka itu terlalu sempurna dan tidak sepadan dengan anda..

Mungkin ada diantara mereka yang anda cintai diam2, malangnya mereka masih belum menyedari akan kehadiran anda dalam hidup mereka..


Akan tetapi, Allah itu Maha Berkuasa. Andai Dia telah menetapkan si dia untuk menjadi jodoh anda, walau terpisah beribu batu, walau perasaan yang wujud antara kalian telah mati, walau tak pernah secebis pun muncul perasaan cinta itu, namun jika sekali Dia berkata ‘Jadilah’ maka anda dan si dia pasti akan bersatu dalam apa jua cara sekalipun. Kerana soal jodoh ini telah Allah tetapkan sejak azali. Kerana Allah telah melahirkan jodoh anda ini kedunia berpuluh tahun yang lepas semata2 untuk dipertemukan dan disatukan dengan anda.


Teruskanlah berdoa untuk dipertemukan dengan jodoh anda yang selama ini dicari2 atau dinanti2. Lakukanlah istikharah agar dipertemukan dengan jodoh yang benar2 sesuai untuk anda. Jodoh itu rahsia Allah, namun mungkin Allah boleh berkongsi rahsia itu dengan anda jika anda benar2 ikhlas dalam mencari siapa gerangan si dia tersebut semata2 untuk membina masjid dan mendapatkan keredhaanNya. InsyaAllah :)


Teruskanlah berdoa dan berusaha. Sesungguhnya Allah mendengar setiap doa hamba2Nya. Goodluck buat anda yang masih setia mencari :)



p/s : Bukankah pencarian jodoh masing2 ini menjadikan hidup kita bertambah exciting & adventurous? (atau saya je yang fikir sebegitu?) ^__^


6 comments:

sYuHaDah said...

hahaha adventurous ke?:P

nadzwareina said...

hahaha aku rase cmtu :p

Wahida said...

Blogwalking daripada bloglist Yuyue. Salam kenalan daripada Wydaz.com :D

tajul said...

yg part adventurous 2,ak stuju.klu jodoh sng dpt,bosnl idop ne.hehe..^_^

Simon 'Adam' Malik said...

salam

wei, ko kne keluar dari rumah la raden, lagi ko duk rumah lagi macam-macam hal ko pikir.. hahaha!!

lagipun,bukan satu adventure kalau duduk di rumah sahaja kan?

adventerous mencari jodoh.. hurm.. bagi aku ia lebih mcm CSI, sebab pendetailan melampau nak cari yang 'kononnya' paling sesuai. haha

nadzwareina said...

tajul : yes ade jugak org setuju ngn aku :D

adam : wsalam.. hahaha aku dh gelak baca ko punye intro. perasan aje ko ye aku pikir mcm2 lately ni.. yup2 aku stuju kena bnyk kuar umah, baru lbih adventure.. tp nk buat JUMP mcm ko aku rase blum boleh lg la..hehe.
anyway part CSI tu menarik.. 1st time aku jumpe org yg pikir mcm ko :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...