CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

22 May 2011

Cinta Sejati : Bagaimana Ia Dinilai?


Bismillahirramanirrahim..
Assalamualaikum wbt..


Berbalik kepada tajuk entry di atas, bagaimanakah cinta sejati itu dinilai di mata manusia?


Cinta sejati itu tidak dinilai melalui betapa akrabnya sesebuah pasangan itu berjalan berduaan dan berpegangan tangan dikhalayak ramai..

Tapi ia dinilai melalui kesungguhan si jejaka memelihara kehormatan si gadis tanpa mencuba untuk menyentuh si gadis walaupun sedikit..

*

Cinta sejati itu tidak dinilai dengan betapa romantisnya ayat2 mencairkan hati yang dituturkan oleh si jejaka atau si gadis..

Tapi ia dinilai melalui keikhlasan perbuatan si jejaka atau si gadis mengambil berat dan menyayangi satu sama lain tanpa mengharap sebarang balasan..

*

Cinta sejati itu tidak dinilai melalui hadiah2 comel atau pemberian2 istimewa si jejaka atau si gadis pada hari2 tertentu..

Tapi ia dinilai melalui doa yang tanpa jemu dititipkan di dalam solat agar kesejahteraan si jejaka dan si gadis sentiasa dipelihara Allah...

*

Cinta sejati itu tidak dinilai melalui betapa gigihnya si jejaka atau si gadis memujuk pasangan yang merajuk akibat satu kesilapan kecil..

Tapi ia dinilai melalui kesudian si jejaka atau si gadis memaafkan, menerima kembali dan memberi pasangannya peluang kedua untuk memulihkan hubungan itu..

*

Cnta sejati itu tidak dinilai melalui betapa sesebuah pasangan itu berusaha bermati2an untuk menjadi sebuah pasangan yang cukup ideal dan sempurna di mata org lain..

Tapi ia dinilai melalui betapa sesebuah pasangan itu menerima kekurangan pasangan seadanya dan saling melengkapi kelemahan satu sama lain..

*

As for me, cinta sejati itu tidak ternilai.. apatah lagi di mata manusia yang sentiasa terhijab daripada perkara2 yang tersembunyi.. Tapi alangkah baiknya andai cinta sejati itu dipupuk dan disemai di antara pasangan yang halal antara satu sama lain disisi Allah. Sesungguhnya cinta suci inilah yang sentiasa dipelihara dan dilimpahi rahmat oleh Allah hingga akhir hayat keduanya..


Kadang kala, orang yang kamu cintai

adalah orang yang PALING menyakiti hatimu

dan kadang kala, teman yang menangis bersamamu

adalah cinta yang selama ini tidak kamu sedari.


Semoga kita semua dipertemukan dengan cinta sejati masing2 pada suatu hari nanti, InsyaAllah..

Terima kasih kerana sudi membaca. Assalamualaikum wbt..


6 comments:

Anis izyan Abd Rahman said...

sy suke entry kak wawa yg nie !

nadzwareina said...

mekasih anis sebab sudi baca :)

tajul said...

nice.membuka minda dan jiwa.:D

nadzwareina said...

mekasih tajul sbb sudi bace :)

momoko-chan87 said...

lovely post wawa~i like it..hehe..hm, hope we'll all find our true love one day, insyaAllah =))

nadzwareina said...

thanx ye umairah sebab sudi singgah kat post lama ni & baca :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...