CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

14 May 2011

Ini Kisah Seekor Kucing Bernama Taiko..


Bismillahirramanirrahim..
Assalamualaikum wbt..

Hello! Nama saya Taiko.

Walaupun nama saya macam jantan, saya ni betina sebenarnya..

Saya tinggal kat sebuah rumah di lorong Azzahrah 10/16, Puncak Alam..

Kenapa diorg bagi nama saya Taiko ye? Saya sendiri pun tertanya2..

Saya rasa sebab mata kanan saya ni la.. saya tau la mata kanan saya ni rosak sikit..

Tapi rasa2 saya la kan, diorg bagi nama saya Taiko..

Sebab saya memang Taiko di kalangan kucing2 lain la.. muahahaha (gelak jahat)


Bila kucing lain tumpang makan waktu tuan rumah bagi, saya mesti marah kucing2 tu..

Siap gaduh2, sampai kucing lain semua takut kemudian tak jadi nak makan..

Bukan apa, saya menyampah la.. diorg tu rumah lain, makan la kat rumah sendiri..

Sebok je, kan selalu dapat cakaran penampar dari saya..

Tapi bila saya buat macamtu kan, tuan rumah mesti jentik kepala saya banyak kali..

Sakit tau, nak je saya cakap tapi dia bukan faham pun. Diam je la..


Walaupun saya ni nampak je macam garang & ganas..

Jangan tak tau, saya ni hot tau dikalangan kucing2 jantan..

Saya ingat saya je perasan lebih tapi saya dengar tuan rumah pun cakap jugak..

Bangga saya tau, bila banyak kucing jantan rebutkan saya, hehehe..

Dah dua kali sebenarnya saya ni bunting..

Tapi saya ni ada penyakit serius la, saya je kut yang ada penyakit ni..

Lepas beranak nanti saya mula meroyan, bak kata tuan rumah saya..

Saya pindah2kan anak saya sampai saya pun lupa letak mana huhu..

Setakat ni sekor je anak yang ada dengan saya, sedihkan ?


Kat sini tuan rumah suka bagi saya makan biskut kucing..

Kucing2 lain semua suka je makan tapi saya tak suka la makan makanan tu..

Rasa macam makan biskut je, mana kenyang.. kucing makan ikan la baru best..

Lagi satu kan, saya suka masuk rumah tuan umah kalau nampak pintu terbukak...

Tapi bila saya masuk je saya mesti dengar diorang jerit nama saya ’Taiko!!’

Takpun adela satu tangan diorang ’pap’ melekap kat belakang badan saya..

Bila kena camtu saya pun duduk je la kat situ dengan harapan diorang akan biarkan saya..

Tapi lepas tu badan saya pun diangkat dan dibuang ke luar..

Cesss plan gagal takpe2 lain kali saya cuba lagi *muka tekad*


Tadi kan saya nampak rumah bersepah2, pintu pun tak tutup..

Apa lagi, saya pun masukla, merayau2 kat dalam..

Yang ajaibnya, diorang tak halau saya pun.1st time ni...Wahhhh seronoknyaa!

Masing2 duk sibuk kemas rumah yg macam tongkang pecah tu..

Saya pun carila kotak kosong, macam best je kan duduk dalam tu..

Saya pun masukla dalam sambil duduk diam2 dan mengasah2 kuku hehe..

Tiba2 saya dengar sorg tuan rumah cakap kat saya ’ha kalo nak naik, naikla..’

Apa lagi, saya pun laju je la naik tingkat atas, 1st time kan diberi peluang macamni..

Saya sampai atas je tengok2 muka tuan umah saya tu terkejut gila..

Macam biasa saya pun diangkat dan diletakkan kat luar...

Tak dengar kata salah, dengar kata pun salah.. apa ni? -___-


Tapi saya rasa tuan umah saya ni dah nak pindah la..

Tengok diorang bersungguh2 kemas, saya masuk pun diorang tak marah..

Lepas ni mesti saya akan rindukan diorang semua..

Tak ada sape dah nak bagi saya makan lagi..

Tak ada sapa dah yang nak usap2 kepala saya lagi..

Tak ada sapa dah yang akan jerit nama saya lagi..

Tak ada sapa dah yang nak buli saya lagi..

Saya harap lepas ni tuan rumah yang baru pun best jugak..

Terima kasih ye tuan rumah lama, sebab bagi macam2 memori kat saya..

Ada rezeki kalau datang Palam lagi kita jumpa ye? ;’)


*tuan umah ni time aku tengah layan prasaan sorg2 time tu la dia nak amik gambar..*


p/s : Cerita di atas adalah kombinasi dialog rekaan dan kisah2 benar yg berlaku di sebuah rumah di lorong Azahra 10/16 Puncak Alam :D


5 comments:

~teratai nailofar~ said...

ok fine, i nangis.. T__T

nadzwareina said...

ahahahaha ayu nangis awatnye??

sYuHaDah said...

hahaha terbaik ar wawa post neh...sgt benar segala2 nya...tb2 cam rndu kt taiko plak...rndu nk mrh dia heee

johanna said...

aku pon nk nanges jgk!!!! huhuhuhuhu

~teratai nailofar~ said...

nangis sbb ayat last 2 laaaaaaaa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...