CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

03 September 2011

Korang Percaya Pada Takdir?


Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt..




Untuk raya kelima ni, org tak berapa nak sihat. Kena selsema dengan sangat teruk sampai org tak boleh bau apa2 langsung sebab hidung tersumbat dah 2 hari. Badan pun panas macam nak demam. Jadi org banyak duduk rumah, tak keluar beraya. Mata pun asyik nak tengok tv je.

Dan tadi, org melipat kain sambil tengok tv. Macam biasa, petang2 Sabtu mesti ada cite hindustan. Tak kisahla kalau hari raya sekalipun cite hindustan diorang still pasang. Org dah lama tak melayan hindustan, so sebab tadi takde cite best, org pun terlayan la jugak.


Dan org rasa cite kali ni agak menarik. Tema dia : TAKDIR.



Cite ni start dengan kisah si heroin yang sangat2 percaya pada takdir. Dia percaya takdir akan menemukan dia dengan pasangan hidupnya. Si heroin siap jumpa tukang tilik, yang meramal dia akan jumpa teman hidup dia kat oversea. Dan ramalan tukang tilik tu dah start tepat bila si heroin kena pergi oversea sebab ada program. Si heroin bawak sekali diary dia, dimana dia coret semua isi hati dia pasal takdir.


Dan kat oversea, tah macamana si hero tersilap masuk ke bilik heroin time si heroin tengah tidur. Nak dijadikan cerita, si hero terus terpikat tengok muka si heroin. Kemudian dia nampak diary tu dan ambik, siap buat salinan. Dan segala apa yang si heroin tulis dalam diary, dia akan ikut dan buat, biar nampak macam takdir. Si hero siap berpakat dengan kawan2 dia, macamana nak tekel si heroin ni. Si heroin pulak betul2 jatuh hati kat si hero, sebab percaya semua ni berlaku disebabkan takdir.


Dan of cos, si heroin ni lama2 dapat tau si hero ada copy diary dia. Maka mengamuk sakanlah si heroin. Dan masa ni pulak si hero baru sedar yang dia betul2 dah jatuh hati dengan si heroin. Bila si hero minta maaf dan mengaku cintakan si heroin, si heroin dah mula menolak takdir. Masa last time jumpa kat airport sebelum pulang, heroin minta si hero tulis nama dan nombor telefon kat sekeping duit, dan dia ambik duit tu dan beli sebuah buku. Dalam buku tu si heroin tulis nama dan nombor phone dia, dan buku tu dijual kat kedai buku terpakai. Dan menurut kata si heroin, jika benar diorang telah ditakdirkan untuk satu sama lain, selepas diorang terpisah pulang ke tempat asal masing2, duit tu tetap akan dapat ke tangan si heroin, dan buku tu pulak akan jatuh ke tangan si hero. Dan selepas tu si heroin berpindah dan tiga tahun diorang terpisah.


Dan of cos dalam cite hindustan, ending dia dah dijangka. Lepas tiga tahun, walaupun si hero ngan si heroin dah nak kahwin dengan org lain (kahwin tanpa rela hati), diorang teringin nak cari duit dan buku tu sebelum diorang kahwin. Sebab dua2 masih percaya pada takdir. Dan finally, setelah menempuh begitu banyak rintangan, si heroin jumpa duit tu yang rupanya dah sekian lama ada dalam dompet dia, dan buku tu akhirnya sampai ke meja rumah si hero setelah diorang berusaha mencari satu sama lain dengan bersusah payah. Finally diorang bertemu semula, dan terus berkahwin.


So korang rasa, dalam real life ada ke jadi kisah macamni? Org masa tengok tadi memang rasa agak tak logik la. Banyak sangat kebetulannya. Banyak kali sangat si hero ngan heroin ada bertembung dalam tempoh pencarian tu tapi masing2 tak perasan. Tapi biasalah, cite hindustan kan, maka wajiblah storyline dia gitu. Org pun percaya dalam dunia ni tak ada kebetulan. Setiap apa yang Allah jadikan tu mesti ada sebab walaupun kecik. Tapi kalau korang pernah baca kisah cinta Dr Sarah & Ahmad Thaariq, memang betul ada wujud kisah pasangan yang disatukan dan dipertemukan dibawah ketentuan Allah setelah berbelas tahun terpisah. Inilah yang dinamakan takdir :)



Oklah, sekian untuk kali ni. Eh lupa nak cakap tajuk cite hindustan tu Milenge Milenge. Terima kasihla sudi baca post yang macam takde motif ni. Jumpa dalam post akan datang ye. Assalamualaikum wbt :)



4 comments:

Anonymous said...

hahaha agk x bermotif entry kali neh tp biasala byk sgt mnde x logic dlm cte usually..in real percya pd jdoh yg tuhan ttpkan..klu dh jdoh pasti ak disatukan jgk

tajul said...

haha..ak ad tgk cite 2 ptg td tym open house.dpt gk ak tau cite die cmne.xsmpt tgk tdi.ak percaya pada tkdir.haha..^_^

nadzwareina said...

syu : haha xde motifkan? Pas aku habis taip, aku baca balik tiba2 rasa mcm.. Ape benda la aku tulis ni? Hehe. Tp aku prcaya pd takdir, but biarla yg logik skit :D

tajul : ko kat msia ke ni? Lohhh aku baru tau. Ko prcaya? Samela kite haha

tajul said...

haha..xdela,kt nz lg.kwn ak bkak RACUN,lmn web yg ley tgk tv msia.smgt die nk tgk cite hindustan.ko pn prcye?gud2.nati kite bwt group.hehe..>.<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...