CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

15 February 2010

Untuk Jodohku Yang Masih Belum Kutemui...

Bismillahirahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt…

Awak…
Yang telah Allah takdirkan untuk menjadi milik saya..
Saya tak tahu awak berada di mana sekarang..
Mungkin kita belum pernah bertemu…
Ataupun sebenarnya mungkin kita telahpun bertemu..
Mungkin pada suatu masa dahulu… Mungkin setiap hari…
Mungkinkah awak rakan sekelas saya?
Atau rakan sekampus saya?
Atau anak jiran saya?
Atau kawan sekolah lama saya?
Atau kawan saya masa kecil dulu?
Saya tak tahu..
Tapi saya nak awak tahu..
Saya sentiasa berdoa untuk dipertemukan dengan awak..

Kadangkala saya berdoa kepada Allah..
Agar saya awal-awal tahu siapa jodoh saya sebenarnya
Supaya saya akan selalu memelihara sekeping hati ini..
Supaya saya tak akan salah memberi cinta..
Kepada insan yang tidak berhak menerimanya..
Tapi Allah itu Maha Mengetahui..
Mungkin Dia lambat menemukan kita berdua..
Dan meletakkan pelbagai rintangan sebelum kita bertemu..
Supaya apabila satu hari nanti saya bertemu dengan awak..
Saya akan menghargai awak setiap saat…

Saya tak pasti bila kita akan bertemu..
Mungkin esok? Lusa? Minggu ni? Minggu Depan?
Bulan ni? Bulan depan? Tahun depan?
Atau sebenarnya kita dah bertemu?
Cuma hati kita masih belum memberi petanda?
Saya tak tahu..
Tapi saya harap apabila kita bertemu nanti..
Allah akan memberi petunjuk kepada saya..
Bahawa awaklah insan yang telah ditakdirkan untuk saya..
Supaya saya tak lagi memandang insan lain..
Dan menetapkan hati saya hanya untuk awak..
Sampai bila bila, hingga akhir hayat saya..

Saya nak awak tahu..
Saya seorang insan yang tak sempurna..
Banyak kekurangan dari segi luaran dan dalaman..
Saya tak dilahirkan dengan wajah yang cantik..
Tapi saya sedaya upaya mencantikkan peribadi saya..
Saya tak mampu memberi nasihat yang terbaik..
Tapi saya mampu menjadi seorang pendengar yang setia..
Saya tak mampu sentiasa membuatkan awak ketawa..
Tapi saya boleh berkongsi air mata dengan awak..
Saya harap, apabila kita bertemu jodoh nanti..
Banyak kekurangan saya yang boleh awak terima..
Dan saya akan cuba menjadi jodoh yang terbaik buat diri awak..
Saya cuba, InsyaAllah..

Dan andainya saya membujang hingga ke akhir hayat..
Saya tahu awak mungkin dah tiada di dunia ini..
Betapa saya mengharap perkara itu takkan berlaku..
Sebab saya teringin bertemu dengan awak walaupun hanya seketika..
Cukuplah sampai sini saja coretan saya..
Saya akan setia di sini menunggu awak..
Mungkin tak patut saya luahkan perasaan ini..
Tetapi saya kadangkala rindukan awak..
Dan saya harap jauh di sudut hati, awak juga berasa demikian…
Jaga diri baik-baik wahai jodohku..
Moga kita dipertemukan Allah pada lain waktu...
Wassalam…


Yang menantimu,
Raden Azwani


*mode jiwang menyerang, minta maaf*

16 comments:

izzati said...

wawa,
such a great piece of letter to the other person who are going to complete u.insyAllah panjang umur kita bertemu dgn jodoh yg Allah tetapkan cuma bila,siapa dan dimana kita tak tahu

nadzwareina said...

hehe, thnx a lot zati...
of all sudden tbe2 dtg idea nk menaip bnda alah ni..
mudah2an kita dikurniakan jodoh yg terbaik buat diri kita.. Allah Maha Mengetahui.. Amin..

jidrunner said...

wah...wawa bley tulis novel ni....

nadzwareina said...

haha, xde la soleh.. org blum smpai tahap tu lagi.. kalo saje2 nk tulis mcm ni bolehla.. =p

jidrunner said...

hehe...tapi macam citer hindustan pun ade....DIL to PAGAL HAI...kalau penak tengok la...=p

nadzwareina said...

penah tengok.. tapi xnmpak plak relation dia camne, hehe..
mybe org dh lama tngok cite tu, so ade part yg xingat...

AMiRU said...

what a great a letter...pnuh isi and harapan n doa...insyaAllah..moga kita dipertemukn dgn jodoh msg2....

nadzwareina said...

thnx amir..
amin. InsyaAllah...

k_riyn said...

great!xsangka ni wawa yg tulis...sweet as!smoga dipertemukan jodoh yg terbaik buat wawa...

syu said...

woo wawa wlaupn jwang tp benar hehe insha allh doa byk2 ditemukn jdoh yg baik

nadzwareina said...

Kirin : time kasih... moga kirin dipertemukan dengan jodoh yg terbaik juga.. =)

Syu : Aku memang jiwang ape, haha.. =p InsyaAllah, sama2 kita berdoa moga mndapat jodoh yg baik..

MyraLove =) said...

"Kadangkala saya berdoa kepada Allah..
Agar saya awal-awal tahu siapa jodoh saya sebenarnya
Supaya saya akan selalu memelihara sekeping hati ini..
Supaya saya tak akan salah memberi cinta.."


sangat setuju...nak yang sebegitu =)

IRDA said...

Dan saya akan cuba menjadi jodoh yang terbaik buat diri awak..

good luck

nadzwareina said...

Myra : betul2.. doalah smoga kite dipertemukan dgn jodoh masing2 :)

wak : haha apekah? geli pulak baca ayat ko.. anyway thanx :)

IRDA said...

huuh wawa tu ayat ko yang wat la....haha.

nadzwareina said...

haha tau tu ayat aku.. tapi bile ko tulis balik then aku baca tbe2 rase geli pulak. ahahaa jgn marah :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...