CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

26 February 2012

I'm A Great Procrastinator.

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum wbt..


Saat post ni ditulis, org ada empat slide presentation yang perlu dibuat, untuk ditunjukkan dan didiscuss bersama preceptor org waktu org attach kat department TDM dulu. Empat presentation tu actually empat kes patient yang org clerk kat ward, dimana org kena belek file patient, salin sume medication dia, fahamkan note2 doctor yang ditulis dalam file tu (yang sentiasa buat org bebel sorg2 dalam hati nak pahamkan tulisan diorg) dan last sekali cari pharmaceutical care issues yang wujud dalam kes diorg tu.


So setakat ni, apa progress org?


Hmph. Org baru siap satu slide daripada empat. Eh pembetulan, bukan satu, tapi setengah. -____-


Taktaula nape, bila balik kerja, waktu malam org terasa malas sangat2 nak bukak laptop dan sambung buat slide tu. Malam, lepas habis tengok berita, lepas dinner & hantar dan amik adik dari tuisyen, lepas online kejap bukak email ngan fb, org akan terus siap2 nak tidur, dalam pukul 10 lebih atau 11 gitu. Badan rasa lesu sangat, satu kerja apa pun rasa malas nak buat. Time weekend pulak rasa nak tidur je. Takpun rasa nak keluar jalan2.

Nasib baik preceptor TDM bagi tempoh sebulan lepas habis attachment untuk siapkan dan present empat slide tu. Tu baru presentation, ada assessment lain, buku log lagi nak kena penuhkan. Nasib baik beliau tak buat VIVA.

Bila dah tukar department CDR ni pun, nasib baik la preceptor situ jenis sempoi je. Suruh clerk empat kes jugak, tapi present satu kes je. Tapi assessment ada dua jenis, satu open book, satu lagi close book. Habis CDR nanti, org akan start attach kat 4 ward, ward medical, ICU, paediatric ngan O&G. Setiap satu ward attach satu minggu, setiap satu minggu kena clerk 15 kes. Fuh.

Dan org akan menduduki Forensic Exam dalam tempoh kurang dari sebulan dari sekarang, namun selak2 buku tu pun jarang2 orang buat.

Exam open book, 3 jam, ada MCQ, ada essay. Tanda buku seberapa banyak yang boleh.


Jadi kawan2, saya perlukan nasihat2 dari anda semua yang prihatin tentang tabiat buruk saya ni. Sikit pun takpe, nak marah pun takpe, nak sound saya direct dan tepat pun takpe. Janji saya bersemangat balik nak buat kerja2 saya yang tertangguh ni.


Ada siapa2 yang sudi?


2 comments:

Izzah Nadiah said...

Ini bukan raden yang sai kenal ini... Sejak bila cik raden kita ni jadi malas... Sai ada satu ayat sebagai ingatan untuk kita semua... "Biarlah kita tak cantik berseri, biarlah kita tak dikenali, biarlah kita tak jadi pujaan lelaki, asalkan kita tak jadi sesalan ibu bapa kita nanti"...

2 je dari saya, sekian... =)

tajul said...

erk,ak pn proscratinator yg lg dahsyat dr ko.>.<.tp yg cnfrm,mls2 cmne pn,keje tetap akn siap.hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...