CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

29 March 2010

Dilema Seorang Wawa...

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt...

Kadang2 hati ini bermonolog sendirian...

Kadang2 bila kita buat baik pada semua orang, tak semua orang akan buat baik pada kita. Peribahasa 'buat baik dibalas baik' tu dah tak boleh lagi diguna pakai pada zaman sekarang. Kadang2 bila kita baik dengan orang tu, sampai satu saat tu mulala dia pijak kepala. Buat kat kita ni sesuka hati dia je. Dia ingat kita tak kisah agaknya. Sampai buat kita ni rasa benci dan menyampah. Elok2 perasaan tu tak wujud langsung tiba2 terus ada...

Tapi bila kita layan tak berapa nak baik dengan orang tu, mula la kita dikatakan macam2. Sombong la, perasan bagus la, jual mahal la, dan komen2 yang sewaktu dengannya.Padahal sebenarnya bukan la kita tak layan dia dengan baik, cuma kita tak layan dia sebaik macam kita layan kawan2 rapat kita. Padahal orang tu bukan la sesiapa pun dengan kita. Saja nak demand tinggi.

Jadi apa yang perlu penulis buat? Layan semua orang baik? Nanti hati penulis yang sakit. Atau memilih certain2 orang? Itu tak adil..

'Satu hati manusia tak mampu nak puaskan beribu2 hati lain di luar sana''

Mungkin insan2 ni tak pernah dengar@faham quote ni kut...
Tak apalah, penulis cuba faham...

Sekian. Wassalam...

4 comments:

~BeInIsNeIn~ said...

senyum2~ (sambil buat sign peace)

jidrunner said...

try not only to be kind to others but also make them respect us...sumtimes kene tegur gak diorang tu...bcoz kalo tak tegur..tu yg diorang brani pijak pale...

Anonymous said...

jadi lah seperti pokok yang tetap membalas bunga dan buah kepada org yang membaling batu kepada nya.. jadikan lah Allah sebagai sumber ketenangan, yakin lah Allah x kan sia2 kn usaha kita yg menjaga hbgn sesama manusia semata-mata kerana NYA..

Abdul said...

'Satu hati manusia tak mampu nak puaskan beribu2 hati lain di luar sana''
btol2, tp cbe la memberi kepuasan kepada hati2 yg berada disekeliling hati kita ... selagi hati kte mampu untuk memberii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...