CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

26 April 2013

Perubahan...

Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum wbt..


Genap sudah empat bulan blog ini terbiar tanpa terusik. Entah kenapa, minat menulis org terus pudar. Usahkan menulis, membaca pun tidak. Wawa yang dulunya amat gilakan segala jenis bahan bacaan seperti novel atau buku2 motivasi, tiba2 berubah menjadi Wawa yang tidak lagi endah. Kini buku2 itu yang tersusun rapi di rak dipandang sepi (kini dalam proses untuk menghidupkan kembali semangat membaca itu)

Mungkin perubahan-perubahan yang berlaku dalam hidup org kini menyumbang kepada ketidakendahan itu. Dulunya seorang PRP (Pegawai Farmasi Provisional) kini sudah menjadi FRP (Pegawai Farmasi U41), menjaga satu bahagian dalam Farmasi pula. Dulunya seorang single dan hanya melakukan hal2 sendiri, kini sudah bergelar tunangan orang, dan bakal berubah menjadi isteri orang tidak lama lagi. Dulunya yang sentiasa enjoy tanpa sebarang komitmen penting, kini terikat dengan komitmen tambahan iaitu menjadi Pegawai Dokumen hospital. Banyak lagi perubahan kecil yang langsung merubah diri ini menjadi seorang pendiam dan kadangkala dihurung stress.

Perubahan yang juga merubah diri org menjadi alpa. Alpa dengan urusan dunia sehingga hal-hal akhirat diabaikan. Solat hanya dilakukan yang wajib sahaja. Al Quran pun sudah tak diselak hari2. Al Mathurat yang menjadi amalan dulu hanya sekali sekala dibaca jika rajin. Zikir dan wirid yang dibaca selepas solat kadangkala diskip demi menjimatkan masa. 

Sehinggalah baru2 ini diri ini macam baru tersedar dari lena. Perubahan yang berlaku ini telah merubah diri menjadi lebih negatif. Sesuatu patut dilakukan sebelum terlambat. Sebelum aura negatif itu terus-terusan menyelubungi diri dan hati. Hingga menjadi gelap. Minta simpang.


Perlu berubah. Moga Allah mempermudah.


1 comments:

Pnutz Lotpi said...

Radennnnnnn..i pendatang baru..mari follow http://pnutzlotpi.blogspot.com/ hehehe..thanks!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...